איך לבחור מלים שיווקיות בפינצטה
מה יותר משכנע אותך? כשמציעים לך מוצר ומסבירים לך כמה התכונות שלו יותר עמידות/זולות/נוחות מהמתחרים או כשמדגימים לך את החוייה של המוצר?
מחקרים מראים בבירור תשובה חד משמעית.
אנחנו קונים בעזרת הרגש ואז מצדיקים ע"י השכל.
דוגמא: קניית רכב.
אם תשאלו מישהו שקנה רכב, רוב הסיכויים שתשמעו תשובה כמו "זה היה הכי משתלם מבחינתי", או "זה הכי התאים לצרכים שלי".
בפועל אדם שקונה רכב, קונה דווקא אותו כי הוא עשה לו משהו בלב:
גרם לו להתלהבות, הדליק לו את הדמיון, הוא מרגיש שעם זה הוא יגרום לאנשים אחרים להסתכל עליו, לקנאות בו, או כל רגש אחר.
מה המשמעות מבחינתנו?
יותר "תראה"/"תרגיש" ופחות "תחשוב":
כשאתה כותב ללקוחות שלך או מדבר אליהם תשתמש פחות בדימויים/בהבטחות שכליות.
תשתמש בחושים:
בשאיפות (זוכרים?): אתה תראה את הכל אחרת- אתה תסתכל על החיים בצורה חיובית, אתה תשמע מחמאות מעמיתים/מהבוס שלך וכו'.
בכאבים: אתה כבר לא תראה את עצמך מגיע ל(אותו מצב...), אתה תפסיק לשמוע בקורת ועלבונות..
כמובן, אין הכוונה להבטיח הבטחות שווא.
הכוונה היא לכוון את הלקוח הפוטנציאלי שלנו לחוויה החיובית שתהיה לו בעקבות קניית המוצר/שרות.
מילת הג'וקר שצריכה לככב היא בדר"כ המילה "תרגיש".
אתה תרגיש נפלא, אתה תרגיש שהכאב נעלם, אתה תרגיש ערני ונמרץ.
מילים נוספות שאנו נשתמש בהן יהיו "דמיין איך", "גלה איך", וגם "תזכר איך הרגשת כש..."
כח נוסף שקיים במילים אלו הוא שהן מניעות לפעולה.
למרות שזה עלול להשמע מוזר, אבל כשאנו נותנים הנעה לפעולה יש אינסטינקט רגשי שפועל הרבה פעמים וגורם לאדם לעשות את ההחלטה.
אז...
דמיינו איך הלקוחות שלכם נראים נפלא, מרגישים ערניים, שומעים קומפלימנטים, וחושבים חיובי.
ו...הכל בזכותכם!
המון בהצלחה!
http://on.fb.me/ntStQF
צבי נגלר הוא קופירייטר מקצועי ומשופשף בוגר תילתן. מנהל חנות לשעבר. כיום עובד כקופירייטר עצמאי ומנהל מדיה חברתית. מומחה לקופירייטינג וכתיבה שיווקית אפקטיבית: כתיבת תוכן לאתרים, שמות, סלוגנים, דפי נחיתה שלא מפסיקים להמיר, וכל דבר אחר שזז ומניע לקוחות לפעולה.